online verzekeringen

Veelgestelde vragen

 

Mijn WitGeld.nl


Uw gebruikersnaam is uw emailadres

Op ons inlogscherm (klik hier om direct te openen), vindt u een knop met “Wachtwoord vergeten”. Vervolgens kunt u met uw gebruikersnaam of e-mailadres een nieuw wachtwoord aanvragen. Het nieuwe wachtwoord ontvangt u binnen enkele minuten in uw inbox.

 

Heeft u het wachtwoord niet ontvangen? Wellicht is deze in uw SPAM folder terecht gekomen.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving via www.witgeld.nl/inloggen.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving via www.witgeld.nl/inloggen.

Als u kunt inloggen kunt u een verzoek indienen om uw emailadres te wijzigen via een mutatie. Lukt het inloggen ook niet, neem dan even contact met ons op via telefoon of mail.

Met uw gebruikersnaam en wachtwoord (op te vragen via “Wachtwoord vergeten”) moet het altijd mogelijk zijn om in te loggen op uw persoonlijke MijnWitgeld account. Klik hier om direct in de loggen.

 

Lukt het niet? Neem dan telefonisch contact met ons op, of stuur ons een email naar info@witgeld.nl.

 

Verzekering wijzigen / toevoegen


Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en stel uw vraag online. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
U zegt uw lopende verzekering voor uw oude auto op die dan wordt beëindigd. U kunt eenvoudig online voor uw nieuwe auto een nieuwe op maat gemaakte verzekering afsluiten.

U kunt via onze website meerdere polissen direct afsluiten. Kijk hiervoor op deze pagina.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en dien een verzoek tot opzeggen van uw contract in. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
U kunt ons ook een opzegbrief mailen of sturen per post.
Heeft u uw voertuig verkocht? Stuur ons dan een vrijwaringsbewijs.

 

Autoverzekering


De maximale kortingspercentages op de premie van onze Autoverzekering zijn:

  • 85% op de WA dekking
  • 50% op de WA Extra dekking
  • 70% op de WA Casco dekking

Klanten die weinig schade claimen krijgen een hogere korting dan klanten die meer schade claimen. Het verband tussen het aantal schadevrije jaren en de kans dat iemand een schade claimt, verschilt per dekking. Daarom hanteren we kortingspercentages per dekking.

Bij een claim op de WA dekking gaat het altijd om schades die u zelf heeft veroorzaakt. Er is dus een direct verband tussen rijgedrag en de schade. Daarom kan op deze dekking het hoogste kortingspercentage worden verleend.

De WA Extra dekking de de WA Casco dekking vergoeden ook schades die niet door uzelf zijn veroorzaakt, bijvoorbeeld bij brand, diefstal (WA Extra en WA Casco) of bij vandalisme (WA Casco). Dit zijn gebeurtenissen waarop uw rijgedrag minder invloed heeft. Daarom is het maximale kortingspercentage op de dekkingen lager dan op de WA dekking.

Het telefoonnummer van de alarmcentrale is +31 (0)20 85 122 94.??

De telefoonnummers van de Verzekeraars Hulp Dienst vindt u handig op uw Groene Kaart. Binnen Nederland is het nummer 0900 - 8840. Vanuit het buitenland belt u (+31) 88 - 663 33 33

Schade is vervelend en vaak ingrijpend. Voor al uw schades kunt u bij ons terecht. Wij helpen u graag verder.
U kunt uw schade "mobiel" melden of een schadeformulier downloaden.
Heeft u schade met betrekking tot een aanrijding? Maakt u dan gebruik van een Europees schadeformulier.
Heeft u andere schade, gebruik dan het Algemeen schadeformulier.
Stuur het schadeformulier, eventuele getuigenverklaringen en foto's naar ons op. Dit kan via uw eigen account.

U kunt deze ook per post versturen; naar het onderstaande adres

Witgeld.nl
Postbus 1006
3430 BA Nieuwegein

Voor vragen over de voortgang van uw schade, bel ons op 030 2567 011.

Opzegtermijn autoverzekering? U sluit bij ons een overeenkomst voor één jaar. In dit jaar bent u verzekerd van de premie die u heeft gekozen op onze website. Na het eerste verzekeringsjaar kun u dagelijks opzeggen.

Doe direct een premieberekening voor uw autoverzekering.

WitGeld.nl kent geen eigen risico als u kiest om uw schade te laten repareren bij de aangesloten kwaliteitsschadebedrijven. Alleen voor ruitvervanging betaalt u EUR 67,50 eigen risico. LET OP als u uw auto buiten ons schadeherstel netwerk laat repareren geldt er wel een eigen risico.

Overstappen van autoverzekering, eenvoudig? Jazeker. Dit is zeer eenvoudig. Hoe kunt u dat het beste regelen? Wij leggen het uit in vier stappen.

1. U sluit een nieuwe autoverzekering af.
2. U vult als ingangsdatum de datum in dat u kan opzeggen bij uw oude verzekeraar, of wanneer u denkt dat u dit kunt doen.
3. U zegt uw oude verzekering op op de datum dat de autoverzekering van WitGeld.nl ingaat. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door middel van een opzegbrief.
4. Uw oude verzekeraar bevestigt aan u uw opzegdatum. Wijkt deze af? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door, dan passen wij uw ingangsdatum aan zodat u geen dubbele kosten betaald.

Hoe wordt mijn premie bepaald? Wij zullen het hier voor u proberen uit te leggen.

Randstad of platteland
Het maakt veel uit voor de premie of iemand in de stad woont, of op het platteland. De premie voor iemand die woonbaar is in één van de vier grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag) kan wel 40% hoger uitvallen dan iemand die woont in een kleinere stad of in een dorp. Gemiddeld genomen betaalt iemand uit de randstad 24% meer premie voor een allrisk autoverzekering dan iemand die buiten de randstad woont (Bron: Consumentenbond.nl).

Postcode
Er wordt door bijna alle verzekeraars tegenwoordig gekeken naar de vier cijfers van de postcode. Daarbij wordt er gekeken in welke gebieden de meeste schades worden geclaimd. In een wijk waar veel dure auto’s staan zal de premie duurder zijn omdat de kans groter is dat er in die wijk wel eens een auto wordt gestolen. In een rustige wijk waar weinig gebeurt zal de premie lager liggen omdat het risico dat er iets gebeurd een stuk lager ligt.

Gewicht van de auto en de cataloguswaarde
De premie is bijna bij alle verzekeraars ook voor een groot deel gebaseerd op het gewicht van de auto. Belangrijk zijn ook: de cilinderinhoud, het acceleratievermogen en de leeftijd van de auto. Verzekeraars gaan uit van cataloguswaarden of soms voor de meest recente nieuwwaarde. Voor volledige cascoverzekeringen gaan de meeste verzekeraars uit van de oorspronkelijke catalogusprijs.

Schadevrije jaren
Zolang u geen schade claimt bouwt u schadevrije jaren op. Elk jaar klimt u een trede omhoog op de ladder zodat de korting steeds groter wordt. Dit geeft flinke kortingen op de premie. Hoeveel korting u krijgt bij hoeveel jaar staat vermeld in onze schadevrije jaren kortingstabel.

Leeftijd verzekeringnemer
De leeftijd heeft ook grote invloed op de hoogte van de premie. Zo krijgt u als u onder de 21 bent een ongunstiger kortingspercentage waardoor de premie veel duurder is dan wanneer u ouder bent dan 23. Ook als seniorklant (ouder dan 70 jaar) wordt de korting op de premie verlaagd.

Doe direct een premieberekening voor uw autoverzekering.

De cataloguswaarde van mijn auto weten? Deze laten we aan u zien op het moment dat u de berekeningstool heeft ingevuld. Dit laten we alleen zien met WA Extra en WA Casco. Met WA wordt er geen cataloguswaarde getoond.
Doe direct een premieberekening voor uw autoverzekering en check uw cataloguswaarde.

Wie mag mijn auto besturen. Mag ik andere mensen in mijn auto laten rijden, ben ik dan wel verzekerd? Het antwoord is ja. U mag ook anderen in uw auto laten rijden. Mochten andere bestuurders van uw auto schade rijden, wordt dit via uw verzekering afgehandeld.

Wel is het belangrijk dat u daadwerkelijk de regelmatige bestuurder bent. Als iemand anders dat is moet u dat aanpassen in uw online MijnWitGeld.nl account. Mocht er geconstateerd worden dat u niet de regelmatig bestuurder bent en iemand anders rijdt schade in uw auto, zal deze op u verhaald worden.

Doe direct een premieberekening voor uw autoverzekering.

U rijdt uw auto total loss. Als u WA Extra of WA Casco verzekerd bent, geldt het volgende:

a. Is de schade ontstaan in de eerste 24 maanden na de eerste afgifte van een kenteken voor deze auto (waar ook ter wereld), dan ontvangt u de waarde van uw auto volgens de laatst bekende Nederlandse prijslijst van de fabrikant of importeur (laagste waarde geldt).

b. Is de schade aan uw tweedehands auto ontstaan in de eerste 24 maanden na aanschaf? En heeft u de auto (niet ouder dan 6 jaar bij aanschaf) bij een erkende BOVAG dealer of officiële merkdealer gekocht? Dan ontvangt u de aanschafwaarde.

c. Is de schade na deze 24 maanden ontstaan of is de tweedehands auto ouder dan 6 jaar of niet bij een erkende BOVAG dealer of officiële merkdealer gekocht? Dan ontvangt u de waarde volgens de ANWB/BOVAG-koerslijst, plus 10%.

Van de schadevergoeding trekken wij de restwaarde van uw auto af. U ontvangt nooit méér dan de oorspronkelijke cataloguswaarde van uw auto.

Vervangend vervoer

Als de auto ter reparatie is aangeboden aan een met ons samenwerkend herstelbedrijf en daarbij blijkt dat de auto total loss is, dan kan u meteen gebruik maken van vervangend vervoer.

Bereken uw premie voor uw autoverzekering meteen!

Welke dekking moet u kiezen voor uw autoverzekering?
De meeste mensen vinden het lastig om een keuze te maken, daarom hebben we voor u uitgezocht wat voor soort autoverzekering mensen meestal nemen:

• Bezitters van auto’s van 0 tot 5 jaar oud nemen meestal een WA Casco verzekering.
• Bezitters van auto’s van 6 tot 8 jaar oud nemen meestal een WA Extra verzekering.
• Bezitters van auto’s van 9 jaar of ouder nemen meestal een WA verzekering.

Doe hier direct een premieberekening voor uw autoverzekering.

Onze risicodrager is Nationale-Nederlanden.

WitGeld.nl is een onafhankelijk verzekeraar / financieel dienstverlener. We hebben onze eigen autoverzekering ontwikkeld en Nationale-Nederlanden draagt hiervoor het risico.
U kunt hier direct uw autoverzekering afsluiten of uw premie berekenen.

U wilt uw tweede auto verzekeren en u wilt daarmee voordelig uit zijn. Kunt u bij WitGeld terecht? Ja, u kunt gebruik maken van dezelfde bonusmalus korting als u ook uw tweede auto bij ons verzekerd. Kijk voor meer info en de voorwaarden bij onze tweede autoverzekering.

Dit onderwerp is soms erg lastig. Daarom hebben wij speciaal voor dit onderwerp een aparte pagina gemaakt waarin we dit helemaal uitleggen. Kijk nu op onze schadevrije jaren pagina.

 

Schades


Schade is vervelend en vaak ingrijpend. Voor al uw schades kunt u bij ons terecht. Wij helpen u graag verder.
U kunt uw schade "mobiel" melden of een schadeformulier downloaden.
Heeft u schade met betrekking tot een aanrijding? Maakt u dan gebruik van een Europees schadeformulier.
Heeft u andere schade, gebruik dan het Algemeen schadeformulier.
Stuur het schadeformulier, eventuele getuigenverklaringen en foto's naar ons op. Dit kan via uw eigen account.

U kunt deze ook per post versturen; naar het onderstaande adres

Witgeld.nl
Postbus 1006
3430 BA Nieuwegein

Voor vragen over de voortgang van uw schade, bel ons op 030 2567 011.

Na het online melden van uw schade, kunt u het schadeformulier opsturen naar:

 

schade@risk.nl

 

of

 

Risk Verzekeringen
Postbus 1006
3430 BA Nieuwegein

 

Vermeld op het schadeformulier altijd uw schadenummer, dit kan rechtsboven op het formulier. Ook is het van belang dat beide partijen ondertekend hebben.

In geval van nood kunt u bellen op het nummer +31 (0)20 85 122 94.

 

Ruitschade is in de meeste gevallen gedekt bij een WA Extra- en Wa Casco dekking. U kunt de schade laten herstellen bij een GlasGarant-herstel bedrijf. Vind uw garage op www.glasgarant.nl. Om zeker te weten welk eigen risico u heeft,  kunt u het best uw polisblad raadplegen in uw persoonlijk MijnWitGeld omgeving.

Wilt u liever uw ruitschade laten repareren door een hersteller die niet aangesloten is bij GlasGarant? Dan is uw eigen risico bij ruitreparatie € 150 en bij ruitvervanging € 400.

Weet u niet meer precies wat uw dekking is? Zoek het op in uw persoonlijke MijnWitgeld omgeving

Als uw schade onder de dekking valt én door de schade-expert is vastgesteld, keren wij gegarandeerd binnen een paar dagen het schadebedrag uit op het bij ons bekende rekeningnummer.

Het is belangrijk om direct aangifte te doen bij de politie. Ook is het belangrijk dat u online de schade bij ons meldt.

Mocht de tegenpartij niet gevonden worden en u blijft met schade zitten die niet gedekt is dan kunt u aanspraak maken op het Waarborgfonds. Als het ongeluk binnen Nederland heeft plaatsgevonden dan kunt u bij hun een claim indienen.

Heeft u een rechtbijstandsverzekering bij ons lopen? Kijk in de voorwaarden waar u terecht kunt.

Heeft u een nieuw schadeformulier nodig? Mail ons dan op info@witgeld.nl, wij sturen u een nieuw schadeformulier toe. U kunt dit ook downloaden via schademelden

 

Exclusieve Autoverzekering


  • Auto's met een nieuwwaarde tot € 100.000,- moeten minimaal een beveiliging hebben van SCM klasse IV.
  • Auto's met een nieuwwaarde tussen de € 100.000,- en € 300.000,- moeten een beveiliging hebben van minimaal SCM klasse V.

Als de waarde van uw auto meer is dan € 75.000,- komt u in aanmerking voor een exclusieve autoverzekering.

Ja, audiovisuele accessoires zijn tot € 1000,- meeverzekerd.

Ja, wij hanteren een eigen risico van € 140,- (dit geldt alleen voor de exclusieve autoverzekering).

Ja, het eigen risico is 67,50- euro. Dit risico is er niet bij een harsinjectie.

Ja, als de verzekerde jonger is dan 24 jaar is er voor de exclusieve autoverzekering een extra eigen risico van 70,- euro.

 

Tweede Autoverzekering


 

Reisverzekering


U sluit onze reisverzekering voor minimaal één jaar af. Daarna is uw verzekering opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.

Dit verschilt per dekking.

Kiest u voor de normale dekking is het eigen risico 50,- euro. Kiest u voor een top dekking dan is het eigen risico 0,- euro.

De doorlopende reisverzekering is alleen geldig in Nederland als het om een geboekte vakantie gaat. Familiebezoek of dagtrips zijn niet meeverzekerd.

Nee, in de meeste gevallen dekt uw zorgverzekering kosten voor geneeskundige hulp in het buitenland niet, of slechts gedeeltelijk. De vergoeding die u krijgt voor in het buitenland gemaakte kosten voor noodzakelijke medische zorg, wordt door de zorgverzekeraar bepaald op basis van de kosten die gemaakt zouden worden voor dezelfde zorg in Nederland. Het is daarom mogelijk dat u moet bijbetalen of dat u helemaal geen vergoeding krijgt van uw zorgverzekeraar. De doorlopende reisverzekering is daarin een aanvulling op uw zorgverzekering.

 

Motorverzekering


Jaardekking

Indien u voor deze verzekerde periode kiest bent u gedurende het hele jaar verzekerd.

Zomerdekking

Als u de motor uitsluitend in de zomer gebruikt krijgt u op de dekkingsvormen WA en Volledig Casco een aanzienlijke korting. Gedurende de (officiële) wintertijdperiode blijven de stallingrisico’s als brand en diefstal uiteraard gewoon wel gedekt. Het zomertijdtarief is zo’n 25% goedkoper dan de jaardekking.
Zomer: Is de periode van het jaar waarin de klok ten opzichte van de tijd gedurende de rest van het jaar zestig minuten (60 minuten) vooruit wordt gezet (in 2010 is dit van 28 maart tot 31 oktober).

Winterstop

Als u toch wat langer doorrijdt in de herfst en wat eerder opstapt in het voorjaar kunt u ook kiezen voor winterstop waarbij de winterstopperiode loopt van 1 december tot 1 maart. De overige dekkingen zoals brand, diefstal blijven gedurende het gehele jaar van kracht. Zie ook de voorwaarden De korting bedraagt dan 15%.

Aantal aantoonbare schadevrije jaren

U kunt de opgebouwde schade vrije jaren van uw auto of uw motor gebruiken, voor het bepalen van uw Bonus Malus korting (het maakt niet uit bij welke maatschappij deze is verzekerd).

Belangrijk!

Indien u nog geen schadevrije jaren heeft opgebouwd met een motorverzekering, dan kunt u de schadevrije jaren van uw lopende autoverzekering hier opgeven.

De schadeverzekering voor opzittenden (SVO) dekt alle schade die de bestuurder en de opzittenden lijden als gevolg van een aanrijding. Dat kan personenschade (letselschade) zijn, maar ook zaakschade (materiële schade). Het dekt niet de schade aan het motorrijtuig zelf. Aansprakelijkheid is geen vereiste voor een uitkering.

Voorbeeld: Kees rijdt op zijn motor met zijn buurman Jan als medepassagier naar de handboogclub. Onderweg rijdt hij tegen een boom. Kees en Jan raken ernstig gewond (letselschade).
De WA-verzekeraar betaalt de letselschade van Jan(opzittende). De letselschade van Kees valt erbuiten. Het is geen schade aan derden, lees: schade veroorzaakt aan anderen dan de veroorzaker. Kees kan zichzelf nu eenmaal niet aansprakelijk stellen. Echter: de SVO betaalt de letselschade van Kees wel!!! Aansprakelijkheid is bij de SVO immers geen vereiste.

Niet geaccepteerd worden:

  • Cross- of trialmotor;
  • Kenteken niet Nederlands of handelaarsnr. (HF, FH, HA), grijs;
  • Verhuur, koeriers of bezorgers;
  • Deelname aan snelheids- en/of behendigheidsritten (bijv. motorcross, speedway, etc.);
  • Rijles.

Indien geen van deze situaties als hierboven vermeld van toepassing is vult u “Recreatief/Normaal” gebruik in.

Hieronder treft u voorbeelden aan bij welke categorie uw motor is ingedeeld.

Cruiser – Chopper

Aprilia: Moto 6.5
BMW: R 1200 C
Harley Davidson: Alle modellen.
Honda: Goldwing en Shadow modellen, F-6
Kawasaki: VN Classic, Drifter en Mean Streak modellen
Suzuki: Intruder modellen
Triumph: Bonneville en Thunderbird
Yamaha: XV Wild Star en Drag Star modellen

Touring – All Road

Aprilia: Pegaso 650 en ETV 1000 CapoNord
BMW: Alle GS modellen, R 1150 RT en K 1200 LT
Honda: STX Pan European, Deauville, Varadero
Kawasaki: GPZ en GPR modellen
Moto Guzzi: Alle California modellen
Suzuki: V-Strom 1100
Triumph: Sprint ST, Tiger, Trophy 1200
Yamaha: FJR 1300, XJ Diversion modellen, TDM 900, XT modellen, TW 125

Sport – Sport & Touring – Street (naked bikes)

Aprilia: RST 1000 Futura, SL 1000 Falco
BMW: R 1100 S en alle RS modellen, R 1150 R en F 650 CS
Buell: Alle modellen
Honda: CBR 600 modellen, VFR modellen, CB modellen
Kawasaki: ZRX modellen, ZZR modellen, ZX 6R, W 650
Moto Guzzi: Le Mans
Suzuki: GSX-R 600, GSX 1400
Suzuki GS 500 E
Triumph: Daytona 955, Speed Four en Triple, Sprint RS en TT 600
Yamaha: YZF-R 6, YZF 600 R Thundercat, FZS Fazer modellen, XJR 1300, BT 1100 Bulldog

Super Sport:

Aprilia: Alle RS modellen, RSV Mille en R
Ducati: alle modellen
Honda: VTR 1000-SP1+2, CBR 900 RR
Kawasaki: ZX 7, 9 en 12 R
Suzuki: GSX-R 750 en 1000, Hayabusa 1300
Yamaha: YZF-R1

 

Caravanverzekering


Eigen risico is optioneel tegen een lagere premie.

Alleen bij de aanvullende dekking “hagelschade” zal wel altijd een eigen risico van € 75,- worden gehanteerd.

Nee, u krijgt niet standaard een groene kaart meegeleverd. Deze is voor de caravan en vouwwagen in de meeste gevallen niet verplicht.

Heeft u een caravan met een eigen kenteken, oftewel: is uw caravan zwaarder dan 750 kg? En u gaat op vakantie naar Duitsland, Polen of Spanje? Dan is het belangrijk dat u een aparte groene kaart voor uw caravan aanvraagt. In Polen is het verplicht om er één te hebben en in Duitsland en Spanje wordt hij aanbevolen.De groene kaart moet worden afgegeven door de verzekeraar van het trekkende voertuig.

Wanneer de caravan zonder toezicht wordt achtergelaten, dient deze beveiligd te zijn tegen diefstal d.m.v. een beveiliging tegen koppelen en een beveiliging tegen wegrijden.

  • een SCM-goedgekeurde koppelingsslot
  • een SCM-goedgekeurde wielklem of een SCM-goedgekeurde horizontaalsteller of een SCM-goedgekeurde wielketting

Zie ook blad 26 van de polisvoorwaarden “Clausule 6099 Koppelingslot/wielklemeis”

Wij vergoeden uw inboedel op basis van soort¬gelijke voorwerpen van dezelfde soort en kwaliteit. Als dat niet mogelijk is, krijgt u een vergoeding in geld op basis van nieuwwaarde.

Is uw inboedel minder waard dan 40% van de nieuw-waarde, dan vergoeden wij de schade op basis van de dagwaarde.

Bij beschadiging of diefstal van uw inboedel vergoeden wij de reparatie of de vervanging van uw inboedel tot maximaal het verzekerd bedrag op uw polisblad.Wij vergoeden maximaal EUR 250,- per gebeurtenis voor een zeilplank en/of fiets.

 

Bootverzekering


Hoe wordt schade afgehandeld? We lichten 6 verschillende onderwerpen toe:

1. Schaderegeling op basis van reparatie

Wanneer reparatie mogelijk is en er geen sprake is van totaal verlies, vergoedt de maatschappij de Kosten hiervoor. Bij vervanging van onderdelen wordt geen aftrek toegepast voor veronderstelde verbetering wegens ‘nieuw voor oud’, tenzij sprake is van vervanging van:

  • (dek)zeilen, buiskappen etc;
  • een buitenboordmotor ouder is dan 3 jaar;
  • onderdelen die al vóór de schadegebeurtenis beschadigd blijken als gevolg van slijtage.

Restwaarde van vervangen onderdelen wordt op de vergoeding in mindering gebracht.

2. Schaderegeling op basis van totaal verlies

De uit te keren schadevergoeding wordt vastgesteld op basis van totaal verlies indien:
– reparatie niet mogelijk is;
– Reparatie wel mogelijk is maar niet wordt uitgevoerd;
– sprake is van diefstal/verduistering van het gehele vaartuig.
Bij totaal verlies wordt de vergoeding vastgesteld op het verschil tussen de dagwaarde vóór de schadegebeurtenis en de waarde direct daarna (de restantwaarde).

3. Waardegarantie bij schade binnen 3 jaar

Indien binnen 3 jaar na de aankoopdatum van het vaartuig sprake is van een “totaal verlies” schade, geldt als dagwaarde de aanschafwaarde van de boot zoals vermeld op de (originele) aankoopnota.

4. Extra uitkering bij aanschaf nieuw vaartuig

Indien de verzekerde naar aanleiding van “totaal verlies” overgaat tot aanschaf van een andere boot kan de verzekerde extra uitkerring krijgen als de aanschafprij meer is dan het schadebedrag. De extra uitkering is max 10% van de dagwaarde van de boot. De uit te keren vergoeding zal nooit meer dan 110% van het verzekerde bedrag zijn.

5. Lager eigen risico bij schadevrij varen

Bij toepassing van het eigen risico wordt rekening gehouden met een of meer (opeenvolgende) Schadevrije jaren voorafgaande aan het jaar waarin de schade plaatsvindt. Ieder schadevrij jaar wordt het eigen risico met 20% verminderd.
Hierbij geldt dat:

  • het bedrag waarmee het op de polis vermelde eigen risico in totaal kan worden verminderd maximaal 1250 euro bedraagt.
  • minimaal een eigen risico ten bedrage van 250 euro van toepassing blijft.

6. Geen eigen risico bij schade aan bijboot

Bij een schade waardoor er alleen schade aan de bij de boot behorende bijboot is ontstaan, wordt het eigen risico niet toegepast.

Keuze eigen risico:

 

  • tot 75.000 basisdekking; 250, 500 euro
  • tot 75.000 uitgebreide dekking: 250, 500 euro
  • 75.000 tot 100.000; 250, 500, 1000
  • 100.000 tot 250.000; alleen 500 euro
  • meer dan 250.000; alleen 1.000 euro

Zowel Delta Lloyd als de Europeesche zijn de risicodragers van onze bootverzekering.

De verzekeraar stelt de schadevergoeding vast op basis van de nieuwwaarde of dagwaarde van het beschadigde object. Dit hangt af van hoe oud uw boot en/of uw spullen zijn. Vergoedt de verzekeraar de dagwaarde? Dan gebruikt hij een afschrijvingspercentage. In de polisvoorwaarden leest u hoe dit is geregeld.

 

Rechtsbijstandverzekering


Ja, u heeft geen dekking voor een geschil wanneer deze is ontstaan binnen 3 maanden na de ingangsdatum van de verzekering. Bij een arbeidsconflict geldt een termijn van 6 maanden en voor onteigening zelfs 12 maanden. Indien u direct voorafgaand aan de ingangsdatum van de verzekering bij een andere verzekeraar een verzekering heeft gehad met dezelfde dekking, geldt er geen wachttijd.

Voor juridisch advies moet u inloggen op www.witgeld.nl. In uw persoonlijke dossier kunt een schade melden onder ‘schade’. Kiest u eerst voor uw juiste polis, de rechtsbijstandverzekering. Bij ‘omschrijving’ geeft u een korte omschrijving van het geschil. Na het melden van de schade zal de schade expert de zaak in behandeling nemen.

Ja, een auto van de zaak kan ook voor privé worden gebruikt. Als er tijdens privégebruik van de auto (letsel)schade ontstaat, kan de rechtsbijstandverzekering uitkomst bieden. De verzekering geeft daarbij ook dekking bij het verhalen van schade aan andere motorrijtuigen.

 

Gezinsongevallenverzekering


Dekkingscombinaties en verzekerde bedragen:

  1. Rubriek A = verzekerd bedrag bij overlijden door een ongeval
  2. Rubriek B = verzekerd bedrag bij blijvende invaliditeit door een ongeval

Dekkingscombinatie I

  1. Rubriek A € 4.540,00 per persoon
  2. Rubriek B € 18.155,00 per persoon bij 100% uitkering
  3. Rubriek B € 40.850,00 per persoon bij 225% uitkering
  4. Rubriek B € 63.530,00 per persoon bij 350% uitkering

Dekkingscombinatie II

  1. Rubriek A € 4.540,00 per persoon
  2. Rubriek B € 36.305,00 per persoon bij 100% uitkering
  3. Rubriek B € 81.680,00 per persoon bij 225% uitkering
  4. Rubriek B € 127.060,00 per persoon bij 350% uitkering

Dekkingscombinatie III

  1. Rubriek A € 4.540,00 per persoon
  2. Rubriek B € 45.380,00 per persoon bij 100% uitkering
  3. Rubriek B € 102.100,00 per persoon bij 225% uitkering
  4. Rubriek B € 158.825,00 per persoon bij 350% uitkering

De uitkeringen wegens blijvende invaliditeit door een ongeval worden progressief stijgend berekend, gerelateerd aan een gegeven percentage invaliditeit, tot – naar keuze van de verzekeringnemer – maximaal 350% van de verzekerde som voor blijvende invaliditeit.

Zie hiervoor de tabellen in de dekkingscombinatie.

 

Overlijdensrisicoverzekering


Bij WitGeld is er sprake van een gelijkblijvende overlijdensrisicoverzekering. Dit betekent dat u elke maand dezelfde premie betaalt. Gedurende de hele looptijd van de overlijdensrisicoverzekering bent u voor een vast kapitaal verzekerd.

Het bedrag dat u voor uw overlijdensrisicoverzekering betaalt, is onder andere afhankelijk van:

  1. De leeftijd van de verzekerde
  2. Het bedrag dat wordt verzekerd
  3. Hoe lang de overlijdensrisicoverzekering loopt

Dit wordt bepaald op het moment van aanvragen, en dan betaalt u de gehele looptijd hetzelfde bedrag. En omdat we geen en-bloc clausule hebben zal de premie niet zomaar verhoogd mogen worden.

WitGeld.nl biedt via haar website alleen de gelijkblijvende overlijdensrisicoverzekering aan. Wilt u liever een evenredig dalende of een annuïtair dalende overlijdensrisicoverzekering? Voltooi dan de aanvraag en stuur daarna een mail naar info@witgeld.nl, of mail uw gegevens en vraag om een offerte.

Heeft u een partner, dan kan het verstandig zijn om een overlijdensrisicoverzekering op het leven van jouw partner af te sluiten. Als u geen ‘gemeenschap van goederen’ vormt, kan dat door uit eigen vermogen (“eigen portemonnee”) de premie te betalen en zal de fiscus bij overlijden van de verzekerde geen successie mogen heffen.

Het uitgekeerde kapitaal is dan namelijk niet verkregen uit erfenis, maar uit een zelfstandig recht op de uitkering. U betaalde immers zelf de premie. Dit wordt ook wel “premiesplitsing”of “kruiselings sluiten” genoemd.

Dit is momenteel niet mogelijk bij een WitGeld.nl overlijdensrisicoverzekering.

Een zogenaamd niet-rokertarief betekent dat mensen die niet roken een korting op de premie voor hun online overlijdensrisicoverzekering ontvangen.

Het is vastgesteld dat de kans op overlijden van niet-rokende mensen kleiner is dan de kans dat rokers eerder komen te overlijden. Bij de online overlijdensrisicoverzekering van WitGeld via TAF wordt de premie verlaagd wanneer blijkt dat u al minstens twee jaar niet (meer) rookt. Het verschil in premie kan soms wel oplopen tot 50%.

Voor het afsluiten van een hypotheek is het vaak nodig om een online overlijdensrisicoverzekering
af te sluiten. Het is veel goedkoper om een losse online overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. Dat scheelt u een hoop geld. Wij vinden dit slim, omdat u over de gehele looptijd een stuk goedkoper uit zal zijn.

De online overlijdensrisicoverzekeringen van WitGeld zijn dus uiteraard zeer goed te koppelen aan u hypotheek (verpanden) en veel goedkoper dan uw huidige overlijdensrisicoverzekering. Dat garanderen wij. Het werkt als volgt: u vult ja in bij verpanding en uw geldverstrekker zal de definitieve polis ontvangen, zodat zij de verpanding in orde kunnen maken. U krijgt dan een kopie van de polis thuisgestuurd.

Doe hier direct een berekening voor een overlijdensrisicoverzekering

Hiermee betalen wij de kosten van het ontwikkelen van de vergelijker, en alle bijkomende processen. Ook verzorgen we de administratieve afhandeling met TAF of Brand New Day voor u. Ook helpen we u bij eventuele aanpassingen in de toekomst. Als de verzekering niet wordt geaccepteerd zal er ook niets door ons worden geïncasseerd. Of bedenkt u zich binnen de bedenkperiode, dan ontvangt u de bemiddelingskosten retour.

Doe hier direct een berekening voor een overlijdensrisicoverzekering

Ja, u kunt in 6 stappen uw overlijdensrisicoverzekering online afsluiten.

U wordt door een eenvoudig stappenplan geleid waarin we alle gegevens die we van u nodig hebben aan u vragen. Dit zijn onder andere ook risico-vragen en vragen over u gezondheid. Als u daarmee klaar bent krijgt u de mogelijkheid om uw aanvraag als pdf bestand te downloaden. U kunt deze dan afdrukken naar ons opsturen. Vergeet niet een kopie van u id of paspoort mee te sturen en de aanvraag te ondertekenen.

  1. 1. U voert in het onderstaande invoerscherm alle gegevens in om uw maandelijkse premie te berekenen;
  2. 2. U selecteert de achterliggende verzekeraar (TAF – Quantum Leben, Brand New Day of TAF – ACE);
  3. 3. U beantwoordt online en eenvoudig een aantal risico- en gezondheidsvragen;
  4. 4. U print de aanvraag en leest deze nog eens goed door;
  5. 5. U ondertekent de aanvraag en stuurt deze samen met een kopie van u ID-kaart of paspoort op naar info@witgeld.nl, of per post naar WitGeld.nl online verzekeringen, Saturnusstraat 60-unit 54, 2516 AH Den Haag.

Doe hier direct een berekening voor een overlijdensrisicoverzekering

Bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en u kiest een verzekerd bedrag boven de 3 ton. Stel nou dat u een bedrag wilt verzekeren boven de € 300.000,-, dan wordt er altijd een afspraak gemaakt voor een medisch onderzoek. Bij lagere bedragen volstaat meestal de gezondheidsverklaring of door middel van contact met uw huisarts of specialist (schriftelijk).

Doe hier direct een berekening voor een overlijdensrisicoverzekering

 

Algemeen


Het afsluiten van een verzekering is bij ons zeer eenvoudig. Om uw premie te berekenen klik hier. U kunt bij WitGeld.nl alle verzekeringen alleen via internet afsluiten, dit om fouten te voorkomen. Voor elke verzekering is er een snelle afsluitstraat, zodra u de verzekering heeft aangevraagd en hier bevestiging per mail van heeft ontvangen is er direct een voorlopige dekking.

Ja, WitGeld.nl heeft geen opzegservice. U zou zelf uw oude verzekering dienen op te zeggen. Wel kunt u ons de datum van de opzegging doorgeven, dan passen wij uw ingangsdatum direct aan naar de datum die u wilt zodat u geen dubbele kosten betaald.

WitGeld.nl staat klaar voor de klant. Wij doen er alles aan om uw vragen binnen 1 werkdag te beantwoorden en wij garanderen uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
U kunt ons het beste mailen naar info@witgeld.nl.

Tijdens kantooruren kunt u ook gebruik maken van de online chat. Er zit dan een medewerker klaar om u direct van dienst te kunnen zijn.
Bent u al klant? Dan kunt u ons ook altijd bellen binnen kantooruren.

WitGeld.nl heeft diverse partners. Brand New Day, Nationale Nederlanden, Intrasurance, TAF. Een kleine greep uit onze samenwerkingsverbanden.
Deze partners hebben wij zorgvuldig gekozen, zodat deze voldoen aan onze normen en waarden. Zo zorgen wij ervoor dat wij de kwaliteit kunnen leveren die wij voor ogen hebben.

Lees hier meer over onze partners, kijk voor een volledig overzicht.

 

Kostbaarhedenverzekering


De beste dekking voor uw kostbare bezittingen tot €12.500,-.

Ja, ook na brand, storm, inbraak of waterschade bent u verzekerd.

 

Inboedelverzekering


  1. Brand en brandblussing
  2. Blikseminslag
  3. Ontploffing
  4. Inductie
  5. Storm
  6. Diefstal
  7. Waterschade

In de meeste gevallen betaalt u geen eigen risico. Zie de voorwaarden.

Indien u als huurder van een huurwoning veranderingen en/of verbeteringen aanbrengt voor eigen rekening, vallen deze onder het huurdersbelang. Enkele voorbeelden:

  • Keuken- en sanitaire installaties- Rolluiken en behang
  • Parket- en tegelvloeren
  • Schuurtjes en schuttingen

Wanneer u gaat verhuizen dient u het risico-adres van uw huidige inboedelpolis te wijzigen. Er geldt een termijn van drie maanden waarin er sprake mag zijn van een overlappingsperiode. In deze periode in de inboedel zowel op het oude- als het nieuwe adres verzekerd.

 

Polisblad / groene kaart


Wij mailen uw groene kaart en polisblad altijd op de dag dat uw polis ingaat. Kijk dus even in uw mailbox. Daarnaast kunt u alle briefwisseling terugvinden in uw persoonlijke omgeving, dus ook het oorspronkelijke polisblad.

 

Wij mailen uw groene kaart en polisblad altijd op de dag dat uw polis ingaat. Kijk dus even in uw mailbox. Daarnaast kunt u alle briefwisseling terugvinden in uw persoonlijke omgeving, dus ook de oorspronkelijke groene kaart.

De groene kaart voor uw caravan kunt u opvragen bij de verzekeraar van het trekkende voertuig (uw auto). Heeft u enkel een caravan bij ons verzekerd? Dan zal u de groene kaart voor de caravan bij uw autoverzekeraar moeten opvragen.

Heeft u uw auto bij ons verzekerd en wilt u een groene kaart voor uw caravan opvragen? Mail ons op info@witgeld.nl.

 

Betalingen


U kunt uw openstaande premie overmaken naar:
Bank : NL50INGB0009673415 t.n.v. RISK Verzekeringen

De beste manier om de achterhalen of uw premie betaald is, is uw eigen afschriften checken. Een overzicht van uw ontvangen facturen kunt u inzien in uw persoonlijke MijnWitgeld omgeving.
Onze procedure is als volgt:

Als de 1e incassopoging mislukt is zal er een 2e incassopoging plaatsvinden na 10 dagen (nota per mail).

Als de 2e incassopoging mislukt is zal er een 3e incassopoging plaatsvinden na 20 dagen (nota per mail).

Na 3 pogingen rest u de mogelijkheid de verschuldigde premie handmatig over te maken. Doe dit onder vermelding van uw klantnummer en factuurnummer (zie factuur). U kunt de verschuldigde premie overmaken op:

NL50INGB0009673415 t.n.v. Risk Verzekeringen.

Is er na grondig uitzoekwerk nog geen duidelijkheid? Neem dan contact met ons op. Zie Contact.

 

 

 

Maak binnen 14 dagen na het mislukken van de incasso het openstaande bedrag over naar

NL50INGB0009673415 t.n.v. RISK verzekeringen.

 

 

 

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en dien daar het verzoek in. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Ja.

U betaalt per transactie € 1,25. Deze transactiekosten worden op elke factuur vermeld. Om de transactiekosten zo laag mogelijk te houden kunt u er voor kiezen om per jaar, half jaar of per kwartaal te betalen.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en stel uw vraag online. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en stel uw vraag online. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

 

Opzeggen


Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en verzoek via een nieuwe taak tot opzeggen van uw contract. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
U kunt ons ook een opzegbrief mailen of sturen per post.
Heeft u uw voertuig verkocht? Stuur ons dan een vrijwaringsbewijs per mail.

Nee. Het telefonisch beëindigen van uw verzekering is niet mogelijk.

Stuur het vrijwaringsbewijs dat u heeft gekregen bij de verkoop (of sloop) van uw auto op aan info@witgeld.nl. Wij kunnen maximaal met 3 maanden terugwerkende kracht uw verzekering beëindigen, de teveel betaalde premie zal aan u worden gerestitueerd.

Opzegtermijn autoverzekering? U sluit bij ons een overeenkomst voor één jaar. In dit jaar bent u verzekerd van de premie die u heeft gekozen op onze website. Na het eerste verzekeringsjaar kun u dagelijks opzeggen.

Doe direct een premieberekening voor uw autoverzekering.

Overstappen van autoverzekering, eenvoudig? Jazeker. Dit is zeer eenvoudig. Hoe kunt u dat het beste regelen? Wij leggen het uit in vier stappen.

1. U sluit een nieuwe autoverzekering af.
2. U vult als ingangsdatum de datum in dat u kan opzeggen bij uw oude verzekeraar, of wanneer u denkt dat u dit kunt doen.
3. U zegt uw oude verzekering op op de datum dat de autoverzekering van WitGeld.nl ingaat. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door middel van een opzegbrief.
4. Uw oude verzekeraar bevestigt aan u uw opzegdatum. Wijkt deze af? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door, dan passen wij uw ingangsdatum aan zodat u geen dubbele kosten betaald.

 

Schadevrije jaren


Zolang u geen autoschade claimt, bouwt u tijdens de looptijd van uw autoverzekering schadevrije jaren op. Heeft u veel schadevrije jaren? Dan gaan de meeste verzekeraars ervan uit dat u een goede autorijder bent met een laag risico op schade.
U hoeft daarom minder premie te betalen dan iemand met weinig schadevrije jaren.

Voor elk jaar dat u geen schade op uw autoverzekering claimt, bouwt u één schadevrij jaar op. Als u een schade claimt en die schade is uw schuld of is een gevolg van vandalisme (WA Casco), dan valt u 5 schadevrije jaren terug. Heeft u meer dan 15 schadevrije jaren? Dan valt u na een schade terug naar 10 schadevrije jaren. U kunt dit terug zien op deze pagina. (moet link worden)

Bij beëindiging van uw autoverzekering zal uw verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren laten registreren in de landelijke database RoyData. Als uw schadevrije jaren geregistreerd zijn in de landelijke database kan uw nieuwe verzekeraar deze schadevrije jaren vinden en in gebruik nemen op uw nieuwe verzekering.

Als u een motorverzekering heeft bouwt u ook schadevrije jaren op. Deze kunnen later ook gebruikt worden voor een autoverzekering. Echter, omgekeerd is dit niet mogelijk. Schadevrije jaren opgebouwd in een auto zijn niet toe te passen op uw motorverzekering.

Tevens is het ook niet mogelijk meer jaren mee te nemen dan het aantal jaar dat u het rijbewijs heeft voor die voertuig categorie (auto of motor).

Ja. Dit is Roydata, zij nemen de schadevrije jaren over van uw verzekeraar als u van verzekering wisselt of uw verzekering opzegt.

Het aantal schadevrije jaren staat vermeld op het Royementsaanhangsel.

Het komt wel eens voor dat we uw schadevrije jaren niet in gebruik kunnen nemen. Dit zou kunnen komen door de volgende redenen:

  • De jaren zijn nog niet vrijgegeven door uw vorige verzekeraar.
  • U bent verhuisd.
  • De jaren staan op naam van uw partner.

Neem contact op met uw vorige verzekeraar en vraag ze of ze uw jaren in “Roy Data” vrij willen geven.
Geef de juiste adres- of persoonsgegevens aan ons door.

Het aantonen van schadevrije jaren kan soms een lastig proces zijn.

Komt u er niet uit of heeft u een vraag? U kunt altijd een e-mail sturen aan info@witgeld.nl.

Wanneer u jarenlang in het buitenland heeft gewoond, kunt u in een aantal gevallen uw schadevrije jaren meenemen. U kunt uw schadevrije jaren aantonen door middel van een officiële verklaring van een buitenlandse verzekeraar voor wat betreft Duitsland, België en Frankrijk.

De verklaring mag niet ouder zijn dan één jaar. Dit werkt hetzelfde als schadevrije jaren, deze zijn bij beëindiging van de verzekering ook maar één jaar geldig.

Als u in het verleden leaseauto’s heeft gereden, dan volstaat een verklaring van de betreffende leasemaatschappij. De ervaring leert dat de leaseverklaringen niet worden afgegeven als u daar niet om vraagt.

Vraag bij het eindigen van een leasecontract dan ook altijd om een verklaring zodat u die in de toekomst kunt gebruiken om uw schadevrije jaren aan te tonen. U krijgt de bonus/maluskorting op basis van die jaren, de jaren zelf zijn niet beschikbaar voor u, die staan op naam van het leasebedrijf.

In principe is elke schade die ten laste van de verzekering komt van invloed op de bonus-maluskorting. Voor zover mogelijk zal de verzekeraar een schade trachten te verhalen op een aansprakelijke wederpartij. Wanneer dit verhaal slaagt dan komt de schade niet ten laste van de verzekering en blijft de bonus/maluskorting (ook wel no-claimkorting genoemd) ongewijzigd.

Daarnaast is het gebruikelijk dat de verzekerde een vergoede schade later voor eigen rekening kan nemen waardoor er eveneens geen gevolgen voor de premie zijn. Bij de meeste verzekeraars zijn alle schades die onder de beperkt-casco dekking vallen, zoals schade door diefstal, inbraak, ruitbreuk, hagel, storm en (wilde) dieren, niet van invloed op de bonus/maluskorting.

Ruitschade is niet van invloed op uw schadevrije jaren.

Om schadevrije jaren over te dragen, moet u altijd aan kunnen tonen dat die persoon ook daadwerkelijk regelmatige bestuurder is geweest over de periode van de over te dragen jaren.

De huidige bezitter van de schadevrije jaren kan alleen in onderstaande situaties officieel afstand doen van die jaren.In alle gevallen moeten de jaren vrij beschikbaar zijn, dus niet in gebruik op een lopende polis.

In sommige gevallen, voornamelijk bij kleine schades, kan het lonen om de schade zelf te betalen. Door een schade niet te claimen bij uw verzekeraar, valt u ook niet terug in schadevrije jaren. Hierdoor zal een (eventuele) premieverhoging uitblijven en valt u niet terug op de bonus/malus ladder.

Kijk in uw polisvoorwaarden voor uw bonus/malus ladder, aan de hand hiervan kunt u een afweging maken.
Als u er niet uitkomt kunt u ons altijd een e-mail sturen op info@witgeld.nl of tijdens kantooruren gebruik maken van onze online chat.

Het komt regelmatig voor dat er binnen 1 huishouden een 2e auto wordt aangeschaft. Omdat de opgebouwde schadevrije jaren al in gebruik zijn op het 1e voertuig, zou u voor uw 2e auto ineens een veel hogere premie moeten betalen omdat er geen schadevrije jaren meer beschikbaar zijn.
Wij bieden daarom een “2e gezinsautoregeling” aan. Met deze regeling kan een 2e voertuig van dezelfde bonus/malus korting gebruik maken als de 1e auto (die krijgt dus niet de jaren, alleen de korting), deze regeling isuitsluitend mogelijk als het eerste voertuig ook verzekerd is bij WitGeld.nl.
Onder het 2e voertuig gaat u een 2e registratie opbouwen. Mocht u schade rijden met het 2e voertuig, heeft dit géén invloed op de bonus malus registratie van het 1e voertuig. Alleen een partner binnen hetzelfde huishouden kan gebruik maken van deze regeling, andere personen zoals kinderen kunnen geen gebruik maken van deze regeling. Alleen een 2e auto binnen 1 huishouden kan hier gebruik van maken, geen 3e of 4e.

 

Klachten


Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u toch een klacht hebben over onze dienstverlening, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. U kunt uw klacht versturen naar Postbus 1006, 3439NK te Nieuwegein t.a.v. de directie of naar info@witgeld.nl. Alle klachten worden behandeld volgens onze interne klachtenprocedure. Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht zo snel mogelijk te verhelpen.

Het is belangrijk dat u uw klacht officieel kenbaar maakt. Als u de klacht instuurt, ontvangt u binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging. Binnen 14 dagen kunt u onze inhoudelijke reactie verwachten.

Als wij er behandeling van de klacht samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Wij conformeren ons aan de bindendheid van de uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. U kunt zich ook tot de burgerlijke rechter wenden. De contactgegevens van het Kifid zijn

Kifid
Postbus 93257
2509AG Den Haag
info@kifid.nl
www.kifid.nl

Ons aansluitnummer bij Kifid is 300.00856

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.