online verzekeringen

Veelgestelde vragen

Bereken mijn premie

Mijn WitGeld.nl


Uw gebruikersnaam is uw emailadres

Op ons inlogscherm (klik hier om direct te openen), vindt u een knop met “Wachtwoord vergeten”. Vervolgens kunt u met uw gebruikersnaam of e-mailadres een nieuw wachtwoord aanvragen. Het nieuwe wachtwoord ontvangt u binnen enkele minuten in uw inbox.

 

Heeft u het wachtwoord niet ontvangen? Wellicht is deze in uw SPAM folder terecht gekomen.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving via www.witgeld.nl/inloggen.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving via www.witgeld.nl/inloggen.

Als u kunt inloggen kunt u een verzoek indienen om uw emailadres te wijzigen via een mutatie. Lukt het inloggen ook niet, neem dan even contact met ons op via telefoon of mail.

Met uw gebruikersnaam (staat bovenaan elk factuur) en wachtwoord (op te vragen via “Wachtwoord vergeten”) moet het altijd mogelijk is zijn om in te loggen op uw persoonlijke MijnWitgeld account. Klik hier om direct in de loggen.

 

Lukt het niet? Neem dan telefonisch contact met ons op, of stuur ons een email naar info@witgeld.nl.

Verzekering wijzigen / toevoegen


Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en stel uw vraag online. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

U kunt via onze website meerdere polissen direct afsluiten. Kijk hiervoor op deze pagina.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en verzoek via een nieuwe taak tot opzeggen van uw contract. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
U kunt ons ook een opzegbrief mailen of sturen per post.
Heeft u uw voertuig verkocht? Stuur ons dan een vrijwaringsbewijs.

Schades


Water-, rook- of roetschade? Een ongeluk gehad of te maken gehad met diefstal?
Schade is vervelend en vaak ingrijpend. Voor al uw schades kunt u bij ons terecht. Wij helpen u graag verder.
U kunt de schade telefonisch melden via 030 - 2567 011.
Heeft u schade met betrekking tot een aanrijding? Maakt u dan gebruik van een schadeformulier.
Stuur het schadeformulier, eventuele getuigenverklaringen en foto's naar ons op. Dit kan via uw eigen account.

U kunt deze ook per post versturen; naar het onderstaande adres

RISK Verzekeringen
Postbus 1006
3430 BA Nieuwegein

Voor vragen over de voortgang van uw schade, bel ons op 030 2567 011.

Na het online melden van uw schade, kunt u het schadeformulier opsturen naar:

 

schadebehandeling@intrasurance.nl

 

of

 

Intrasurance t.a.v. Schadeafhandeling
Pettelaarpark 80
5216 PP 's-Hertogenbosch

 

Vermeld op het schadeformulier altijd uw schadenummer, dit kan rechtsboven op het formulier. Ook is het van belang dat beide partijen ondertekend hebben.

In geval van nood kunt u bellen op het nummer +31 (0)20 59 29 201.

Begint uw polisnummer met 9 of 1:

Ruitschade is in de meeste gevallen gedekt bij een beperkt- en volledig casco dekking. U kunt de schade laten herstellen bij een GlasGarant-herstel bedrijf. Vind uw garage op www.glasgarant.nl. Om zeker te weten of u geen eigen risico heeft kunt u het best uw polisblad raadplegen in uw persoonlijk MijnWitGeld omgeving.

 

Wilt u liever uw ruitschade laten repareren door een hersteller die niet aangesloten is bij GlasGarant? Dan is uw eigen risico bij ruitreparatie € 150 en bij ruitvervanging € 400.

 

Weet u niet meer precies wat uw dekking is? Zoek het op in uw persoonlijke MijnWitgeld omgeving

Als uw schade onder de dekking valt én door de schade-expert is vastgesteld, keren wij gegarandeerd binnen 24 uur het schadebedrag uit op het bij ons bekende rekeningnummer.

Het is belangrijk om direct aangifte te doen bij de politie. Ook is het belangrijk dat u online de schade bij ons meldt.

 

Mocht de tegenpartij niet gevonden worden en u met schade zitten die niet gedekt is, kunt u aanspraak maken op het Waarborgfonds. Als het ongeluk binnen Nederland plaatsgevonden heeft, kunt u eventuele schade bij hun melden.

 

Heeft u een rechtbijstandsverzekering bij ons lopen? Kijk in de voorwaarden waar u terecht kunt.

Heeft u een nieuw schadeformulier nodig? Mail ons dan op info@witgeld.nl, wij sturen u een nieuw schadeformulier toe.

Nadat u uw schade bij ons gemeld heeft ontvangt u daar altijd een bevestiging van. In deze mail staan ook alle contactgegevens van onze schadeafhandeling. De schade-expert neemt binnen 24 uur contact met u op. Wilt u graag zelf contact opnemen?

 

Mail dan op schadebehandeling@intrasurance.nl of bel 073 - 6154546 .

 

U kunt ook in uw persoonlijke MijnWitGeld omgeving de voortgang inzien onder het kopje "Schades".

Polisblad / groene kaart


Wij mailen uw groene kaart en polisblad altijd op de dag dat uw polis ingaat. Kijk dus even in uw mailbox.

Begint uw polisnummer met 9 of 1:

1. Log in op uw persoonlijke MijnWitgeld omgeving.
2. Klik op "Polisoverzicht".
3. Ga naar de polis en klik op "Details".
 
Onderaan de pagina kunt u kiezen voor "Polis in PDF", u kunt direct uw polisblad inzien en afdrukken. Wilt u het polisblad liever thuisgestuurd krijgen? Klik dan op "Polisblad bestellen", de kosten zijn €10,- en zullen automatisch worden geïncasseerd bij de volgende premiebetaling.

1. Log in op uw persoonlijke MijnWitgeld omgeving.

2. Klik op "Polisoverzicht".

3. Ga naar de polis en klik op "Details".

4. Onderaan de pagina kunt u kiezen voor "Groen kaart in PDF", u kunt direct uw groene kaart zien en afdrukken. Wilt u het groene kaart liever thuisgestuurd krijgen? Klik dan op "Polisblad bestellen", de kosten zijn €10,- en zullen automatisch worden geïncasseerd.

De groene kaart voor uw caravan kunt u opvragen bij de verzekeraar van het trekkende voertuig (uw auto). Heeft u enkel een caravan bij ons verzekerd? Dan zal u de groene kaart voor de caravan bij uw autoverzekeraar moeten opvragen.

 

Heeft u uw auto bij ons verzekerd en wilt u een groene kaart voor uw caravan opvragen? Mail ons op info@witgeld.nl.

Betalingen


U kunt uw openstaande premie overmaken naar:
Bank : NL50INGB0009673415 tnv Risk Verzekeringen

De beste manier om de achterhalen of uw premie betaald is uw eigen afschriften checken. Een overzicht van uw ontvangen facturen kunt u inzien in uw persoonlijke MijnWitgeld omgeving.
Onze procedure is als volgt:

 

Als de 1e incassopoging mislukt is zal er een 2e incassopoging plaatsvinden na 10 dagen (nota per mail).

 

Als de 2e incassopoging mislukt is zal er een 3e incassopoging plaatsvinden na 20 dagen (nota per mail).

 

Na 3 pogingen rest u de mogelijkheid de verschuldigde premie handmatig over te maken. Doe dit onder vermelding van uw klantnummer en factuurnummer (zie factuur). U kunt de verschuldigde premie overmaken op:

 

NL02 RABO 034 71 00 163 tnv Intrasurance.

 

Is er na grondig uitzoekwerk nog geen duidelijkheid? Neem dan contact op met

 

debiteurenadministratie@intrasurance.nl.

 

Begint uw polisnummer met 00:

Maak binnen 14 dagen na het mislukken van de incasso het openstaande bedrag over naar

NL50INGB0009673415 tnv RISK verzekeringen

Begint uw polisnummer met 9 of 1:

Als de eerste automatische incassopoging mislukt is zal er automatisch een tweede en derde poging volgen. Zorg dat er de rest van de maand voldoende saldo op uw bankrekening staat, dan zal de premie als nog juist kunnen worden afgeschreven.

 

Er is geen directe noodzaak om de betaling handmatig te voldoen.

 

Witgeld hanteert de volgende procedure:

 

Als de 1e incassopoging mislukt is zal er een 2e incassopoging plaatsvinden na 10 dagen (nota per mail).

Als de 2e incassopoging mislukt is zal er een 3e incassopoging plaatsvinden na 20 dagen (nota per mail).

 

Na 3 pogingen rest u de mogelijkheid de verschuldigde premie handmatig over te maken. Doe dit onder vermelding van uw klantnummer en factuurnummer (zie factuur). U kunt de verschuldigde premie overmaken op:

 

 NL02 RABO 034 71 00 163 tnv Intrasurance

 

Is er na grondig uitzoekwerk nog geen duidelijkheid? Neem dan contact op met

 

debiteurenadministratie@intrasurance.nl.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en dien het verzoek in. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Ja.

 

U betaalt per transactie € 1,25. Deze transactiekosten worden op elk factuur vermeldt. Om de transactiekosten zo laag mogelijk te houden kunt u er voor kiezen om per jaar, half jaar of per kwartaal te betalen.

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en stel uw vraag online. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en stel uw vraag online. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
Of neem telefonisch contact met ons op via 030 2567 011

Opzeggen


Dat kan via uw eigen mijnomgeving, log in in uw eigen omgeving en verzoek via een nieuwe taak tot opzeggen van uw contract. Dit kan via www.witgeld.nl/inloggen.
U kunt ons ook een opzegbrief mailen of sturen per post.
Heeft u uw voertuig verkocht? Stuur ons dan een vrijwaringsbewijs per mail.

Nee. Het telefonisch beëindigen van uw verzekering is niet mogelijk.

Stuur het vrijwaringsbewijs dat u heeft gekregen bij de verkoop (of sloop) van uw auto op aan info@witgeld.nl. Wij kunnen maximaal met 3 maanden terugwerkende kracht uw verzekering beëindigen, de teveel betaalde premie zal aan u worden gerestitueerd.

Opzegtermijn autoverzekering? Wij hanteren bij WitGeld.nl een opzegtermijn van 1 maand. U sluit bij ons een overeenkomst voor één jaar. In dit jaar bent u verzekerd van de premie die u heeft gekozen op onze website.

Doe direct een premieberekening voor uw autoverzekering.

Overstappen van autoverzekering, eenvoudig?, hoe werkt dat? Jazeker. Dit is zeer eenvoudig. Hoe kunt u dat het beste regelen? Wij leggen het uit in vier stappen.

 

1. U sluit een nieuwe autoverzekering af.
2. U vult als ingangsdatum de datum in dat u kan opzeggen bij uw oude verzekeraar, of wanneer u denkt dat u dit kunt doen.
3. U zegt uw oude verzekering op op de datum dat de autoverzekering van WitGeld.nl ingaat. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door middel van een opzegbrief.
4. Uw oude verzekeraar bevestigd aan u uw opzegdatum. Wijkt deze af? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door, dan passen wij uw ingangsdatum aan zodat u geen dubbele kosten betaald.

Schadevrije jaren


Zolang u geen autoschade claimt, bouwt u tijdens de looptijd van uw autoverzekering schadevrije jaren op. Heeft u veel schadevrije jaren? Dan gaan de meeste verzekeraars ervan uit dat u een goede autorijder bent met een laag risico op schade.
U hoeft daarom minder premie te betalen dan iemand met weinig schadevrije jaren.

Bij beëindiging van uw autoverzekering zal uw verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren laten registreren in de landelijke database RoyData. Als uw schadevrije jaren geregistreerd zijn in de landelijke database kan uw nieuwe verzekeraar deze schadevrije jaren vinden en in gebruik nemen op uw nieuwe verzekering.
Het kan een enkele keer gebeuren dat dit niet gebeurd, u kunt dan uw oude verzekeraar verzoeken om dit alsnog te doen.

Als u een motorverzekering heeft bouwt u ook schadevrije jaren op. Deze kunnen later ook gebruikt worden voor een autoverzekering. Echter, omgekeerd is dit niet mogelijk. Schadevrije jaren opgebouwd in een auto zijn niet toe te passen op uw motorverzekering.

Tevens is het ook niet mogelijk meer jaren mee te nemen dan het aantal jaar dat u het rijbewijs heeft voor die voertuig categorie (auto of motor).

Ja. Dit is Roydata, zij nemen de schadevrije jaren over van uw verzekeraar als u van verzekering wisselt of uw verzekering opzegt.

Bij beëindiging van uw verzekering stuurt de verzekeringsmaatschappij u een ‘royementsverklaring’, hier staat uw aantal schadevrije jaren op. Ontvangt u deze niet? Deze kunt u altijd opvragen.

Het komt wel eens voor dat we uw schadevrije jaren niet in gebruik kunnen nemen. Dit zou kunnen komen door de volgende redenen:

  • De jaren zijn nog niet vrijgegeven door uw vorige verzekeraar.
  • U bent verhuisd.
  • De jaren staan op naam van uw partner.

Er zijn verschillende manieren hoe u de bovenstaande situaties kunt oplossen:
Stuur uw royementsverklaring naar ons op (die krijgt u bij het beeindigen van uw vorige verzekering). Deze kunt u mailen naar info@witgeld.nl.
Neem contact op met uw vorige verzekeraar en vraag ze of ze uw jaren in “Roy Data” vrij willen geven.
Geef de juiste adres- of persoonsgegevens aan ons door.

Het aantonen van schadevrije jaren kan soms een lastig proces zijn.

Komt u er niet uit of heeft u een vraag? U kunt altijd een e-mail sturen aan info@witgeld.nl of tijdens kantooruren kunt u gebruik maken van de online chat functionaliteit.

Wanneer u jarenlang in het buitenland heeft gewoond, kunt u uw schadevrije jaren meenemen. U kunt uw schadevrije jaren aantonen door middel van een verklaring van uw buitenlandse verzekeraar.

De verklaring mag niet ouder zijn dan één jaar. Dit werkt hetzelfde als schadevrije jaren, deze zijn bij beëindiging van de verzekering ook maar één jaar geldig.

Als u in het verleden leaseauto’s heeft gereden, dan volstaat een verklaring van de betreffende leasemaatschappij. De ervaring leert dat de leaseverklaringen niet worden afgegeven als u daar niet om vraagt.

Vraag bij het eindigen van een leasecontract dan ook altijd om een verklaring zodat u die in de toekomst kunt gebruiken om uw schadevrije jaren aan te tonen. U krijgt de bonus/maluskorting op basis van die jaren, de jaren zelf zijn niet beschikbaar voor u, die staan op naam van het leasebedrijf.

In principe is elke schade die ten laste van de verzekering komt van invloed op de bonus-maluskorting. Voor zover mogelijk zal de verzekeraar een schade trachten te verhalen op een aansprakelijke wederpartij. Wanneer dit verhaal slaagt dan komt de schade niet ten laste van de verzekering en blijft de bonus/maluskorting (ook wel no-claimkorting genoemd) ongewijzigd.

Daarnaast is het gebruikelijk dat de verzekerde een vergoede schade later voor eigen rekening kan nemen waardoor er eveneens geen gevolgen voor de premie zijn. Bij de meeste verzekeraars zijn alle schades die onder de beperkt-casco dekking vallen, zoals schade door diefstal, inbraak, ruitbreuk, hagel, storm en (wilde) dieren, niet van invloed op de bonus/maluskorting.

Ruitschade is in de meeste gevallen niet van invloed op uw schadevrije jaren. De precieze voorwaarden per verzekering kunnen verschillen, wij raden dan ook aan altijd uw polisvoorwaarden te raadplegen.

Om schadevrije jaren over te dragen, moet u altijd aan kunnen tonen dat die persoon ook daadwerkelijk regelmatige bestuurder is geweest over de periode van de over te dragen jaren.

De huidige bezitter van de schadevrije jaren kan alleen in onderstaande situaties officieel afstand doen van die jaren.In alle gevallen moeten de jaren vrij beschikbaar zijn, dus niet in gebruik op een lopende polis.

In sommige gevallen, voornamelijk bij kleine schades, kan het lonen om de schade zelf te betalen. Door een schade niet te claimen bij uw verzekeraar, valt u ook niet terug in schadevrije jaren. Hierdoor zal een (eventuele) premieverhoging uitblijven en valt u niet terug op de bonus/malus ladder.

Kijk in uw polisvoorwaarden voor uw bonus/malus ladder, aan de hand hiervan kunt u een afweging maken.
Als u er niet uitkomt kunt u ons altijd een e-mail sturen op info@witgeld.nl of tijdens kantooruren gebruik maken van onze online chat.

Binnen 1 huishouden kunnen jaren worden overgedragen aan de partner, dit behoeft geen verdere uitleg.Voor overdracht kunt u dit overdracht formulier gebruiken.

Als uw kind in het verleden als regelmatige bestuurder aangetekend heeft gestaan op een polis, dan kan over die periode de opgebouwde jaren worden overgedragen van ouder naar kind.

Als u in het verleden een zakelijk auto heeft gereden, dan kan dat bedrijf officieel afstand doen van die jaren, ook hier is een polisblad nodig uit het verleden waar u als regelmatige bestuurder op aangetekend heeft gestaan.

Het komt regelmatig voor dat er binnen 1 huishouden een 2e auto wordt aangeschaft. Omdat de opgebouwde schadevrije jaren al in gebruik zijn op het 1e voertuig, zou u voor uw 2e auto ineens een veel hogere premie moeten betalen omdat er geen schadevrije jaren meer beschikbaar zijn.
Wij bieden daarom een “2e gezinsautoregeling” aan. Met deze regeling kan een 2e voertuig van dezelfde bonus/malus korting gebruik maken als de 1e auto (die krijgt dus niet de jaren, alleen de korting), deze regeling isuitsluitend mogelijk als het eerste voertuig ook verzekerd is bij WitGeld.nl.
Onder het 2e voertuig gaat u een 2e registratie opbouwen. Mocht u schade rijden met het 2e voertuig, heeft dit géén invloed op de bonus malus registratie van het 1e voertuig. Alleen een partner binnen hetzelfde huishouden kan gebruik maken van deze regeling, andere personen zoals kinderen kunnen geen gebruik maken van deze regeling. Alleen een 2e auto binnen 1 huishouden kan hier gebruik van maken, geen 3e of 4e.

Als u momenteel een motorverzekering heeft waar uw schadevrije jaren op in gebruik zijn, kunnen wij op basis van dat polisblad ook de 2e gezinsautoregeling toepassen. Uw motor moet dan wel ook verzekerd bij WitGeld.nl.
Andersom kan niet, uw jaren opgebouwd met een auto kunnen niet worden meegenomen naar een motorverzekering. U kunt nooit meer jaren meenemen dan het aantal jaar dat u het rijbewijs heeft voor die voertuig categorie.